Жылжымайтын мүлікпен онлайн-операциялары

Үкіметте электрондық порталдың пайда болуымен қазақстандықтардың өмірі, әсіресе, мемлекеттік құрылымдармен қағаздық құжат айналымының бөлігі жеңілдетілді.

Енді веб-ресурс құралымен арызды беруге, анықтаманы алуға, салықты немесе айыппұлды төлеуге, сонымен қатар осы және басқа да қызметтерді қалай пайдалануға болатынын білуге мүмкіндік бар. 

Жылжымайтын мүлік саласындағы қызмет түрлері

E-gov веб-порталының құралымен электрондық-цифрлық қол қоюдың (ЭЦҚ) иегерлері былай ете алады:

  • әрдайым жерді пайдалану құқына актіні алу және ресімдеу;
  • ҚР аймағында жылжымайтын мүлік объектісінің жайын нақтылау бойынша анықтама алу;
  • мемлекеттік тұрғын үй қорынан тұрғын үй кезегінің нөмірін дәлдеп қарау;
  • жылжымайтын мүліктің (қолма-қол) болмауы туралы анықтаманы алу;
  • уақытша әрі өтеусіз жерді пайдалану құқына актіні нақты алу және де ресімдеу;
  • жылжымайтын мүлікке тіркелген құқық (ауыртпалық) және де оның техникалық сипаттамасы туралы заңды анықтаманы алу;
  • жер учаскесіне жеке меншіктік құқыққа актіні міндетті түрде алу және ресімдеу;
  • елдімекендердің аймағында жер учаскесін заңды түрде тіркеу және де ресімдеу;
  • мемлекет арқылы түбегейлі жеке меншікке сатылатын нақтылы жер учаскелерінің кадастрлық (бағалау) құнын тиянақтап бекіту;
  • жылжымайтын мүлік объектілерінің техникалық паспортын алуға арыз беру;
  • тұрғылықты мекен-жай бойынша тіркелу (тіркелім);
  • мекен-жай анықтамасын және басқаларды алу. 

Анықтаманы қалай алуға болады?

Мысалы, сізге жылжымайтын мүліктің болуы немесе болмауы туралы анықтама керек.

  1. Пароль тіркелімі кезінде көрсетілген өзіңіздің ЖСН-ді енгізіңіз. Жүйеге кіріңіз.
  2. «Недвижимость», «Сатып алу, сату, жалға алу», «Жылжымайтын мүліктің бар/жоғы туралы анықтаманы алу» деген нақты көрсетілген тарауды ашыңыз.
  3. «Анықтаманы алу тілін», «Анықтама берілетұғын құжаттардың түрін», «Жылжымайтын мүліктің бар/жоғы туралы нақтылы фактінің бекітілуі қажетті аймақтағы облысты мықтап және асықпай таңдаңыз. Өзіңіздің ЖСН-ді соған сосын енгізіңіз.
  4. «Сұрау салуды жолдау» деген нүктені басыңыз. Толтырылған арыз мемлекеттік органға кетеуі үшін, оған ЭЦҚ арқылы қол қойылады.
  5. «Сертификатты таңдау» дегенді басыңыз, ЭЦҚ-ның сақталу жайын көрсетіңіз. Егер ЭЦҚ жеке куәлікте жазылса, «IDCard»-ты таңдаңыз. Егер ЭЦҚ ішкі тасушыларда немесе сіздің компьютеріңізде сақталса, «Файлды таңдау» дегенді басыңыз, папкаға жолды көрсетіңіз.
  6. ЭЦҚ паролін жүргізіңіз. Парақшада сіздің жеке мәліметтеріңіз пайда болады — ТАӘ, ЖСН, электронды жай, ЭЦҚ-дың әрекет мерзімі.
  7. «Қол қоюды» басыңыз. Сұрау салу мемлекеттік органның қарауына сенімді жіберілді.

Бірнеше минутта «Нәтижені қарау» деген түйме көрінеді. Анықтаманы қарауға немесе бірден оны компьютерде сақтауға, сосын параққа басып алуға болады. Сонымен қатар ол автоматты түрде «Қызметтерді алу тарихы» тарауында сақталады. Баж салығын төлеу талап етілмейді. 

Қайта жобалау, қайта құру және тұрғын үй қорынан пәтерді шығару>>>

Несиелік есептемені қалай алуға болады?

Дербес несиелік есептеме борышкердің банктің алдындағы өзінің нақты міндеттемелерін қалай орындайтындығы туралы толық ақпаратты көрсетеді. Осынау құжатта заңды немесе жеке тұлғаның аяқталған және қолданыстағы міндеттемелері жазылады. Қызметті «Салықтар және қаржылар» айдарынан,  «Экономика және қаржылар» тарауынан іздеу керек. Есептемені алу үшін ЭЦҚ және, мүмкін, кез келген банктің төлем картасы болу қажет. Несиелік есептемені бір календарлық жыл бойында алып тұруға болады. Егер де сіз сұрау салуларды қайталап-қайталап жолдасаңыз, несиелік бюроның тарифі ретінде 400 теңге және порталдың төлемдік шлюзі арқылы төлем жасалғаны үшін сол банктің комиссиясына 100 теңге төлеуге де әбден тура келеді. Қорытындысында 500 теңге. ҚР заңнамасына сәйкес, сай несиелік тарихтың субъектісінің несиелік есептемені тек қана өзі туралы алуға құқы бар. 

Жылжымайтын мүлікке техпаспортты қалай алуға болады?

Қызметті алу үшін арыз берушінің сонымен қатар онлайн тапсырысты ресімдеуге мүмкіндігі бар.  Сосын онымен жылжымайтын мүлік бойынша Орталықтың қызметкерлері техпаспорттың ресімделуі тұрғын үй көлемінің мөлшері болғандықтан, техниканың келу уақытын анықтау үшін байланысқа шығады. Онлайн-арызға сізге банкте беретін құқық белгілеуші құжаттардың және төлем туралы түбіртектің көшірмелерін қосу қажет.

Егер де пайдаланушының арызы қабылданбай қалса, онда оның жеке кабинетінде бас тартудың себептері көрсетілген хабарлама пайда болады. Әзір техпаспорттың берілу мерзімі жылжымайтын мүліктің түріне қатысты. Пәтерге құжат 3, ал, үйге – 7 жұмыс күні ішінде беріледі. Объектілерге көлемі 1000 ш.м.-ге дейін болса, техпаспорт 10 күннің ішінде, ал, көлемі 1000 ш.м.-ден асып кетсе — 12 күннің ішінде беріледі.

Егер жылжымайтын мүлiктiң құжаттары жоғалса…>>>

Салықтықалайтөлеугеболады?

Бұл үшін ҚР кез келген банкінің төлем картасы керек. ЭЦҚ салықтық төлемдерді жасау үшін ешқандай талап етілмейді.

Мысалы, жеке тұлға үшін мүлікке салық төлеуге мыналар заңды түрде керек:

  1. Тіркелім кезінде көрсетілген өзінің ЖСН мен паролін енгізу. Қызметті сонымен қатар тақырыптық айдардан, «Бір тізімдегі онлайн-қызметтер» қатарынан табуға болады.
  2. Алдыменен «Салықтар және қаржылар», сосын «Салық салу» айдарын сенімді түрде ашыңыз. Төлем тізімінде — «Жеке тұлғаның мүлкіне салық төлеу». Төлем үшін салықтық төлемнің сомасы көрсетілген түбіртек керек болады.
  3. Тіркелім тізімінде өзіңіз заңды түрде тұратын салық органын асықпай таңдаңыз. Төлем сомасын енгізіңіз, сосын сұрау салуды жолдаңыз.
  4. Төлемнің қолайлы, қажетті тәсілдерін таңдаңыз. Ең көп тарағаны — банктік карталардың көмегі арқылы. Төлем картасын түсінікті толтыру керек. Латын әрпімен жазылған банктік картаның иесінің ТАӘ енгіземіз, картаның №-і, оның әрекет мерзімі және картаның басқа бетіндегі үш таңбалы код. «Төлемдерді растау» парақшасында уақытысында төленген сома, комиссия мөлшері — 100 теңге және нақты қаражатты алушы көрсетіледі.
  5. Қателескен жағдайда пайдалануға болатұғын «Оралу» деген түймеше қарастырылған. Егер барлығы дұрыс болса, төлемді растаймыз. Электронды чекті аламыз. Қысқасы, электронды чек басқа бүкіл электронды құжаттар тәрізді, ҚР заңнамасына сәйкес, дәстүрлік чекке барабар. Чек сіздің жеке кабинетіңіздегі «Қызметтерге төлем тарихы» тарауында сақталған, оған әрдайым қол жеткізуге және қайта басуға болады.

Бірқатар банктер жүйені және де пластиктік карталарды қорғау үшін қосымша табалдырықты бекітеді. Сондықтан картаның нөмірін салмастан бұрын қосымша кодты енгізуге сізге ұсыныс жасалады. Осынау кодты сіздің банкіңіздің менеджерінен айқын білуге болады.

Коммуналдық  есепті қалай төлеуге болады?

Портал арқылы «коммуналканы» төлеуді әзірге Астананың, Алматының және  Қызылорданың тұрғындары жүзеге асырады. Техникалық дайындыққа қатысты онлайн коммуналдық қызметке төлем мүмкіндігі республиканың басқа қалаларының тұрғындарында пайда болады.

Коммуналдық есепті төлеу үшін сізге керегі:

  1. Әуелі порталда тіркелу керек. Содан кейін ғана «Бір тізімдегі онлайн-қызметтер» парақшасына батыл өтіп, «Коммуналдық қызметтерге төлемді» таңдауға болады. 
  2. Сосын қажетті ұнаған қалаға тым назар аударып, өзіңіздің жеке есепшотыңыздың нөмірін көрсету керек. Сол кезде сіз ағымдағы қарыздар бойынша түбіртекті аласыз. Сіз төлем картаңыздың нөмірін енгізіп те, есепті төлейсіз. Нәтижесінде сіз электронды чекті аласыз (төлем туралы чекті сіз әрқашан порталдағы «төлем қызметтерінің тарихы» тарауынан оңай табасыз). Коммуналдық қызметтерге электронды төлем үшін электронды цифрлық қол қою талап етілмейді.

— Егер сіз электронды қол қоюдың иегері болсаңыз, онда сіз ешқашан Интернетке кіре алмайсыз, — деп жан-жақты түсіндіреді Қарағанды облысы бойынша ТҚО РММ филиалы №7 бөлімінің басшысы Дос Сәрсенбеков, — ТҚО-да «өз-өзіне қызмет жасау бұрыштары» атты жаңаша құрал-жабдықтар бар, әрбір орталыққа келуші қызметкерлерді көмекке шақырмай-ақ, өздері тапсырысты ресімдеп, анықтаманы алады.

Қазіргі таңда онлайннан берілетін барлық анықтамалардың өздерінің керемет мөрлері мен нөмірлері бар. Сонымен қатар құжаттар шынайы қол қоюымен «қарапайым» анықтамалар сияқты осындай заңды күшке ие. Сіз «электрондық үкіметтің» порталына кіргеніңізде, сіздің кез келген әрекетіңіз тапсырыңыздың тарихында мықтап сақталады, сондықтан сол және де басқа құжатқа қайталап тапсырыс берудің қажеті аз. «Анықтаманы алу тарихына» кірсеңіз жетіп жатыр, сіз алған анықтаманы қайта алуға, қайта басуға болады.

Kn.kz ақпарат қызметі 

Тағы оқитындарыңыз: 

Жылжымайтын мүлікті сатып алу кезінде ақша беруді қауіпсіз тәсілдері

Дау-дамайсыз жылжымайтын мүлікті қалай бөлуге болады

Риелторлық агенттікті қалай таңдауға болады

 


0 комментариев:

Обновить

Подписка на статьи
  • Отписаться от рассылки можно в каждом присланном письме.